HTML

Lakásfelújítás

Úgy döntöttem, kicsit lelakott 45nm-es panellakásomat felújítom. A felújítás folyamatát, ötleteimet, alaprajzokat, látványterveket, költségszámításokat, költségeket fogok itt publikálni mindenki okulására és a munka naplózása végett.

Friss topikok

  • AlfGab: Sziasztok! A DPS igen jó példa arra, hogy a Barrisol kiváltható minőségi romlás nélkül is, sok es... (2016.09.17. 19:35) Dupla jóhír: zuhany és feszített fólia
  • AlfGab: @pkrisko: Sziasztok! Azóta már jóval lejjebb mentek az árak, a gipszkartonnal igenis összehasonl... (2016.09.17. 19:27) Feszített fólia álmennyezet és fal
  • tanarbazis: Sziasztok! A szakember keresés új formája! Várjuk a szakembereket és szakembert keresőket. Gyors... (2015.11.11. 19:22) Az elektromos szerelvényekről
  • Amon: @Horváth János: A Jószakit nem próbálgatom, mert már nagyon régen becsuktam az Iwiw hozzáférésemet... (2011.09.08. 11:53) Mesteremberek az interneten
  • Amon: @Horváth János: Számoltam vele, igazából 10cm-ről sincs szó, ahol falvastagság van. A tolóajtó ped... (2011.09.05. 10:04) Új alaprajz - Az első ötlet

Archívum

Feedek

Padlóburkolatok

2011.09.07. 06:00 Amon

Igazából innen indult ki az egész projekt.  Azt vettem észre, hogy a régi, még az előző tulajdonos által lerakott - feltehetően olcsó - laminált padló púposodik több helyen, a bútorok lábai felkoptatták, a nedves felmosás miatt megvetemedett. Nosza, gondoltam, úgyis majdnem üres a lakás, számottevő bútorom nem lévén, cseréljük ki. Igen ám, de akkor nem igazán mutat jól a szintén már kopott falfelület, meg hogy néz ki a kábeltévé lógó vezetéke, s amúgy ha már itt tartunk, a 150cm-es fürdőkádban sem férek el kényelmesen.

Szóval lassan, de biztosan híztak a tennivalók, míg egyszer csak azt vettem észre, hogy már a teljes felújításon és átalakításon gondolkodom. Ez persze nem olcsó mulatság, hogy pontosan mennyi is az annyi, menet közben (a tervezés alatt) kiderül.

 

Visszatérve a padlóburkolathoz. Egy dologban vagyok biztos már az első ötlet felmerülése óta. Laminált padlót szeretnék. Mindenütt. Beleértve a konyhát, előszobát, fürdőt és a zuhanyzót is. Ez több érdekes kérdést és megoldást felvet.

Először is elkezdtem kutakodni a kérdésben, és rátaláltam két lelkes melegburkoló igen hasznos weboldalára, ők pedig a 2 Jepetto. Nagyon hasznos olvasmányokat tettek ki a melegburkolás mikéntjéről, a választásról, arról, hogy mire kell figyelni, amikor burkolatot tervez az ember. Náluk olvastam arról is, hogy már létezik víztűrő laminált padló. Ez jó hír számomra, hiszen a konyha és a fürdőszoba időszakosan vizes helyiségek, tehát ott lehet számítani a víz kiloccsanására. Az előszobában, ha vendég jön télen, néha belépnek vizes, havas lábbelivel, tehát ott is víztűrőnek kell lennie a padlónak.

A végére eljutottam oda, hogy meg is találtam a megfelelő laminált padlót. Ez alkalmas időszakosan vizes helyiségbe, valamint le lehet vele burkolni egyben nagyobb teret is. Ez utóbbi azért fontos, mert a terveim szerint az egész lakásban küszöb csak a bejárati ajtó, a háló és a wc előtt lesz. Tehát az előtér-konyha-nappali-fürdő részek egy önálló, sík felületet fognak mutatni a padlóburkolat szempontjából.

Erre tökéletesen alkalmasnak tűnik a Berry Floor laminált padlói közül a Loft Project család padlói. Igaz, nem éppen olcsók, de mint említettem már, mindenből a kellőképpen minőségit szeretnék választani. Inkább, mint, hogy öt éven belül újra fel kelljen újítani.

Mint említettem volt, a terv szerint sehol sem lesz kőpadló. A zuhanyzó szoba ilyen szempontból sem kivétel, bár elsőre talán meredeknek tűnik a dolog. A zuhanyszoba a tervek szerint tényleg zuhanyszoba, tehát nem tartalmaz semmilyen kabint, vagy ilyesmit, hanem a leválasztott helyiség önmagában a zuhanyzó. A víz a beépített fejzuhanyból, a gégecsöves kézi zuhanyból fog jönni, és egy padlófolyókán át távozni. Ez több szempontból is érdekes kérdéseket vetett fel. Mindjárt a mai témánkba vágóan, az aljzat kérdését. Sokat gondolkodtam rajta, és kutakodtam, hogy hogyan kerülhetném ki a szokásos akril-mozaik-padlócsempe szentháromságot. A végén természetesen sikerült, rátaláltam arra a laminált padló kinézetű és érzetű burkolatra, amit be lehet tenni egy olyan fokozottan vizes helyiségbe, mint a zuhanyzó. Ez pedig az Aqua-Step műgyantából készített lamináltpadló hatású burkolója.

A feladat már csak az, hogy el kell menni néhány forgalmazóhoz, termékmintákat kisírni, elmenni a másik forgalmazóhoz, és színegyeztetéssel kiválasztani ugyanazt a színt mindkét fajtából. Vagy legalábbis nagyon hasonlót. A padlófolyóka miatt ugyan lesz elválasztás a két különböző burkolat között, de mégis, legyenek hasonlóak.

A kép forrása: Berryfloor.com

Szólj hozzá!

Címkék: konyha háló lakás wc fürdő zuhany nappali előtér padlóburkolat

A bejegyzés trackback címe:

https://panellakas.blog.hu/api/trackback/id/tr243202657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása