HTML

Lakásfelújítás

Úgy döntöttem, kicsit lelakott 45nm-es panellakásomat felújítom. A felújítás folyamatát, ötleteimet, alaprajzokat, látványterveket, költségszámításokat, költségeket fogok itt publikálni mindenki okulására és a munka naplózása végett.

Friss topikok

  • AlfGab: Sziasztok! A DPS igen jó példa arra, hogy a Barrisol kiváltható minőségi romlás nélkül is, sok es... (2016.09.17. 19:35) Dupla jóhír: zuhany és feszített fólia
  • AlfGab: @pkrisko: Sziasztok! Azóta már jóval lejjebb mentek az árak, a gipszkartonnal igenis összehasonl... (2016.09.17. 19:27) Feszített fólia álmennyezet és fal
  • tanarbazis: Sziasztok! A szakember keresés új formája! Várjuk a szakembereket és szakembert keresőket. Gyors... (2015.11.11. 19:22) Az elektromos szerelvényekről
  • Amon: @Horváth János: A Jószakit nem próbálgatom, mert már nagyon régen becsuktam az Iwiw hozzáférésemet... (2011.09.08. 11:53) Mesteremberek az interneten
  • Amon: @Horváth János: Számoltam vele, igazából 10cm-ről sincs szó, ahol falvastagság van. A tolóajtó ped... (2011.09.05. 10:04) Új alaprajz - Az első ötlet

Archívum

Feedek

Sweet Home 3D cuccok

2011.09.12. 09:18 Amon

 Ígértem, hogy a hétvégén játszadozom majd a Sweet Home 3D nevű tervező-programmal, amiről már írtam az előzőekben. Nos, a játék elég sikeresnek mondható.

Új alaprajz 3D

Amint az látható a jobb oldalon, elég tetszetős renderelt képeket lehet vele készíteni. A képekre kattintva lehet kérni nagyítást, egyelőre új ablakban (ez igaz majdnem az összes képre a blogon amúgy). A 3D-s kép beállításai szerint június 20-i, 20:00 órai napállás mellett készült. 

De ha már elkezdtem játszadozni vele, úgy döntöttem, kiexportálom az alaprajzokat is, mert a szoftverben készíthetőek elég tetszetősek, átláthatók és nem utolsó sorban nem olyan girbe-gurba vonalakkal rajzoltak, mint amiket én összehoztam szabad kézzel (vonalzóval és tollal). A fentiek elkészítése egyébként nem vett igénybe többet 2 óránál, és ebben benne volt az is, hogy néhány apróbb szakaszt újra le kellett mérnem, valamint - bár ez spoilerezés - be is rendeztem a nappali egy részét, aztán persze ezeket mind el kellett tüntetni a renderelés idejére.

S akkor itt a régi alaprajzom immár géppel rajzolva, bár sok energiát nem öltem bele, például nem tettem be a méretjelző vonalakat, mert amúgy is csak kiindulásnak használtam az új alaprajz elkészítéséhez.

Így már kicsit értelmet nyernek a régi, kézzel rajzolt alaprajz hibái, és méretaránytalansága. Mint látható azért nem stimmelt teljesen, mert például ott nem jelöltem a falak vastagságát, sem pedig a fürdő keleti fala mögötti stangot.

Az új alaprajzot az előbbi, régiből fejlesztettem tovább, így meg van benne minden olyan javítás, amit a gépi feldolgozásnak köszönhetően helyesen jelenítettem meg.

Mint látható, itt már bejelöltem a helyiségek egyes falainak hosszát is. Amúgy a falvastagságból kétféle van: a vastagabb, a nappali és a háló közötti, valamint az előtér és a WC közti, valamint a teljes keleti fal 16cm, a vékonyabb, belső falak pedig 6 cm vastagságúak.

Ezen a rajzon már jelöltem az átjárókat és a nyílászárókat is, pontos méretekkel, így lehet tervezni azok esetleges nyílásával is.

Végezetül pár extra fájl, ha letöltötted a Sweet Home 3D-t, akkor meg tudod nyitni az alaprajzaimat vele: régi alaprajz (sh3d), új alaprajz (sh3d), új berendezett (sh3d).

A szoftver külön érdekessége, hogy az alaprajzot ki lehet exportálni SVG formátumban is: régi alaprajz (SVG), új alaprajz (SVG).

Szólj hozzá!

Címkék: szoftver konyha háló lakás wc fürdő zuhany nappali tervező alaprajz előtér

A bejegyzés trackback címe:

https://panellakas.blog.hu/api/trackback/id/tr993220038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása